Sen a odchudzanie

Sen a odchudzanieSen – bez niego nikt nie może się obejść. Być może spanie samo w sobie nie odchudza, ale odpowiednia ilość snu na dobę wspomaga proces utraty wagi oraz sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki. Idąc tym tropem postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ na kuracje odchudzającą wywiera spokojnie przespana noc.

Regeneracja

Regeneracyjne właściwości snu to fakt nie podlegający dyskusji. Nasz organizm w stanie „sennego spoczynku” wbrew pozorom wcale nie
odpoczywa. Zachodzi w nim wiele istotnych dla naszego zdrowia i funkcjonowania procesów. Regeneracja komórek, czy odbudowa
receptorów to tylko kropla w morzu zadań jakie ma do wykonania nasz organizm podczas snu. Jednak pomimo tej „ciężkiej” pracy jaka zachodzi w naszym wnętrzu najistotniejszy dla odchudzających się jest wypoczynek. Nabranie sił na kolejny dzień stojących przed nami wyzwań to wbrew pozorom niezwykle istotna sprawa. Wypoczęte ciało i umysł nabierają nowych pokładów energii, dzięki którym ze zdwojoną siłą będą w stanie znosić trudy diety i treningów.

Zaburzenia hormonalne

Musicie również wiedzieć, że niedobór snu jest przyczyną zaburzeń w działaniu gospodarki hormonalnej w organizmie, w tym takie zaburza
produkcję hormonów odpowiedzialnych za nasz apetyt. Leptyna i grelina – to właśnie od nich zależy nasz apetyt. Zbyt mała ilość snu w dużym stopniu wpływa na zaburzenia produkcji tych hormonów. Analogicznie kiedy jesteśmy niewyspani nasz apetyt się zwiększa.

Zła kondycja psychiczna

Nie od dziś wiadomo, że zły nastrój nie wpływa na nas korzystnie. Kiedy jesteśmy niewyspani i przemęczeni dochodzi do nasilenia się
negatywnych reakcji. Przede wszystkim irytacja, drażliwość i zniechęcenie. To właśnie one stają się największą przeszkodą w procesie odchudzania. Dzięki nasilaniu się złego nastroju jesteśmy kilkukrotnie bardziej podatni na uleganie pokusom. Aby rekompensować sobie handrę „nagradzamy” się słodkościami, w dość szybkim tempie niwecząc zasady narzuconej diety. Z kolei ogólne zniechęcenie sprzyja rezygnacji z kolejnych treningów. W ten oto sposób zakończenie kuracji odchudzającej sukcesem staje się mniej realne niż pierwotnie zakładaliśmy.

Spalanie kalorii podczas snu?

Okazuje się, że w trakcie snu nasz organizm spala kalorie. W zależności od organizmu i naszych zachowań możliwe jest spalenie nawet do 500
kcal podczas jednej nocy! Z pewnością jesteście ciekawi w jaki sposób można wspomóc ten proces? Przede wszystkim musimy zadbać o odpowiednią temperaturę. Nie prawdą jest, że spalimy więcej kalorii pocąc się pod ciepłą kołdrą przy rozgrzanych grzejnikach. Temperatura podczas snu powinna nie być zbyt wysoka, najlepiej gdy jest to ok. 18 stopni. W chłodniejszych warunkach nasze ciało będzie ogrzewało się samo spalając tym samym zasoby niewykorzystanych w trakcie dnia kalorii. Bardzo dobrym pomysłem na przyspieszenie metabolizmu podczas snu jest również wypijanie przed snem filiżanki zielonej herbaty, która stymuluje procesy metaboliczne. Pamiętajmy jednak o odpowiednim parzeniu, gdyż nieumiejętnie przygotowany napar może spowodować pobudzenie i tym samym utrudnić zasypianie. Kolejna istotna rzecz to unikanie spożywania węglowodanów przed snem, a dokładniej w porze kolacji. Lekkostrawna sałatka to dużo lepszy wybór.

Stosując tych kilka prostych zasad pobudzicie swój organizm do spalania tkanki tłuszczowej nawet podczas snu. Z pewnością nie jest to kluczowy element procesu odchudzania, ale jeden z wielu czynników, które stosowane równorzędnie przybliżą Was do sukcesu.

Przypisy

  1. http://snore-stop.info/pl/
  2. https://eco-supplements.com/pl/naturalne-odchudzanie/

Tagi     Kategorie  odchudzanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *